وزارت فرهنگ ترکمنستان از برگزاری یک مسابقه نقاشی بین‌المللی کودکان با عنوان «شادی و خوشبختی دوران کودکی» (Happy Childhood) خبر داد و فراخوان را در سایت رسمی اینترنتی خود منتشر کرد.

وزارت فرهنگ ترکمنستان از برگزاری یک مسابقه نقاشی بین‌المللی کودکان با عنوان «شادی و خوشبختی دوران کودکی» (Happy Childhood) خبر داد و فراخوان را در سایت رسمی اینترنتی خود منتشر کرد.

وزارت فرهنگ ترکمنستان مسابقه بین المللی نقاشی کودکان برگزار می کند

مسابقه بین المللی نقاشی کودکان با هدف جلب توجه کودکان به خلاقیت هنری و شناسایی استعدادهای جوان برگزار می شود که می توانند ویژگی هایی مانند عشق به سرزمین مادری، وحدت، انسان دوستی و دوستی را از طریق کارهای هنری نشان دهند.

این مسابقه بین‌المللی با این هدف از سوی وزارت فرهنگ ترکمنستان و با مشارکت نمایندگان جوان هنری ترکمنستان و دعوت از هنرمندان کودک و نوجوان کشورهای خارجی برگزار می شود که ترکمنستان در سال ۲۰۲۱ توسط «قربانقلی بردی محمداُف» رئیس جمهوری این کشور به عنوان «ترکمنستان - میهن صلح و اعتماد» نام‌گذاری شده است.

آثار برتر این مسابقه قرار است در نمایشگاهی که به مناسبت روز جهانی کودک در اول ژوئن ۲۰۲۱ در موزه هنرهای زیبای ترکمنستان برگزار می شود به معرض نمایش گذاشته شود.

 آثار هنری ارسال شده به این مسابقه قابل بازگشت نیستند. آنها در اختیار برگزارکنندگان مسابقه قرار می‌گیرند. برگزار کنندگان حق دارند از این آثار در ترکمنستان و خارج از کشور استفاده کنند و در نمایشگاه ها به نمایش بگذارند.

هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه بین المللی می‌توانند آثار هنری خود را به وب سایت وزارت فرهنگ ترکمنستان www.medeniyet.gov.tm ارسال کنند.

شرایط مسابقه

- علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند از دانش آموزان مدارس هنری، هنرستان ها و مدارس آموزش عمومی همچنین؛ کودکان مستعدی باشند که در محافل هنری حضور پیدا می کنند.

- این مسابقه در دو رده سنی ۱۱-۷ سال و ۱۶-۱۲ سال برگزار می شود.      

- این مسابقه در چارچوب هنرهای زیر برگزار می گردد:

۱- گرافیک (تصویر)

۲- نقاشی (آبرنگ و گواش)

- آثار هنری باید به تنهایی و بدون کمک و به صورت جداگانه تهیه شود.

- هر کودک می تواند فقط یک اثر برای مسابقه ارسال کند.

-  آثار ارسالی برای مسابقه باید با موضوعاتی نظیر: «من دنیا را دوست دارم»، «ترکمنستان - میهن تحقق خواسته‌ها»، «مناظر زیبای کشور من»، «شادی و خوشبختی دوران کودکی» و «ترکمنستانی که می‌شناسم» خلق شود.

-  آثار ارسالی باید اصل به ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتی و در سال ۲۰۲۱ خلق شده باشند.

-  آثار باید تا تاریخ اول مه ۲۰۲۱ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) به وزارت فرهنگ ترکمنستان ارسال شود. آثار ارسالی پس از مهلت تعیین شده مجاز به شرکت در مسابقه نخواهند بود.

- اطلاعات مربوط به شرکت کنندگان در مسابقه باید مطابق فرم پرسشنامه تکمیل شود.

- آثاری که شرایط مسابقه را نداشته باشند و یا اطلاعات کاملی درباره هنرمند را ارائه نداده باشند، در مسابقه شرکت داده نمی شوند.

- آثاری که از طریق وجه نقد یا به عنوان بار (محموله) ارسال می شوند، پذیرفته نمی گردند.

جوایز برندگان مسابقه

آثار شرکت‌کنندگان توسط اعضای هیئت داوران مورد قضاوت قرار می گیرند که از هنرمندان مشهور، مورخان هنری و استادان مجرب مؤسسات آموزشی هنری ترکمنستان می باشند. رأی هیئت داوران، قطعی است و قابل برگشت نمی باشد.

نتایج مسابقه در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۲۱ (اول خرداد ۱۴۰۰) اعلام خواهد شد. اسامی برندگان در وب سایت وزارت فرهنگ ترکمنستان  www.medeniyet.gov.tm   قرار خواهد گرفت.

به برندگان مسابقه لوح تقدیر و هدایای به یادماندنی به همراه گواهینامه افتخار اهدا می شود.

اطلاعات تماس:

وزارت فرهنگ ترکمنستان ، ۷۴۴۰۰۰ ،

عشق آباد، خیابان بیتراپ ترکمنستان، ۴۶۱؛

تلفن:  ۴۴۰۰۰۷ (۹۹۳۱۲+) و ۴۴۰۰۴۴ (۹۹۳۱۲+)                           

نمابر:  ۹۲۳۳۱۶ (۹۹۳۱۲+)

آدرس ایمیل: tmculture@mail.ru.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنند و یا پست الکترونیک بزنند.

نشانی: https://medeniyet.gov.tm/tk/anons/۱۹

موارد قابل توجه در فرم پرسشنامه شرکت کننده در مسابقه بین المللی نقاشی کودکان

فرم پرسشنامه توسط شرکت کننده تکمیل می شود.

لطفاً فرم را به طور کامل با حروف بزرگ تکمیل کنید و در گوشه بالا سمت چپ اثر خود بگذارید.

 ۱- نام و نام خانوادگی؛

۲- تاریخ و محل تولد؛

۳- جنسیت (مرد/ زن)؛

۴- موضوع اثر پیشنهادی؛

۵- نام مؤسسه یا حوزه آموزشی؛

۶- نشانی محل اقامت و شماره تماس؛

۷- معلم متخصص (حرفه ای)

کد خبر 7665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =